Ofte stillede spørgsmål


Betaling


Hvordan betaler jeg min rejse?
Du kan betale med bank- eller kreditkort eller internetbank. Hele beløbet skal betales ved booking af rejsen.
Vær opmærksom på at du ikke kan betale din rejse med EuroBonus point.

Forsikringer


Tilbyder I rejseforsikring?

Vi tilbyder rejseforsikring med Gouda i forbindelse med din booking. Læs mere om forsikringen her.

Hvordan fungerer afbestillingsforsikringen?

Når du booker din rejse, kan du tilvælge en afbestillingsforsikring. Forsikringen leveres af forsikringsselskabet Gouda.

SAS EuroBonus-point


Hvor mange point optjener jeg?

Ud over de basispoint, du som EuroBonus-medlem optjener når du flyver med SAS, modtager hver rejsende, der har registreret sit EuroBonus-nummer, yderligere 500 ekstra point for pakkerejsen.

Hvordan registreres pointene?

Basispoint for fly og ekstrapoint for pakkerejsen registreres separat. Basispoint overføres som sædvanligt til din konto efter gennemført rejse. Ekstrapoint for pakkerejsen overføres til din konto, efter du har checket ud fra hotellet.

Hvor registrerer jeg mitt EuroBonus-nummer ved bestilling?

På siden ”Velg tillegg og personopplysninger” registrerer du bonuskortnummeret per reisende.

Kan jeg efterregistrere point?

Hvis du ikke har registreret dit EuroBonus-nummer ved booking, er det ikke muligt at med tilbagevirkende kraft at registrere point på vores kombinationsrejser med fly + hotel.

Har du registreret dit EuroBonus-nummer ved booking, men stadig ikke modtaget point?

Hvis du ikke kan se dine ekstrapoint efter 8 dage fra udcheckning, skal du benytte formularen på dette link, så hjælper vi dig med at finde årsagen til, hvorfor du ikke har fået dine point. Husk at oplyse bookingnummer fra bookingbekræftelsen.

Kan jeg betale rejsen med mine point?

Vores kombinationsrejser med fly + hotel kan ikke betales med EuroBonus-point.

Kan jeg benytte mine EuroBonus-fordele, når jeg køber en pakkerejse?

Ja, det kan du! Her kan du se hvilke fordele, der gælder for de forskellige medlemsniveauer. Husk at registrere dit EuroBonus-nummer, når du booker rejsen.

Hvordan bliver jeg EuroBonus-medlem?

Læs mere om EuroBonus-programmet og hvordan du bliver medlem her.

Rejsedokumenter


Hvornår modtager jeg min billet?

Når du booker din rejse, modtager du en mail, som hedder Dine rejsedokumenter. Dette dokument er din billet og skal sammen med din bookingbekræftelse udskrives og medbringes på rejsen.

Af- og ombooking


Hvordan afbooker jeg min rejse?

Hvis du skal afbooke din rejse, skal du kontakte os på 3520 1909 eller på fly-hotel@apollo.dk.

p Hvordan fungerer afbestillingsforsikringen?

Når du booker din rejse, kan du tilvælge en afbestillingsforsikring. Forsikringen leveres af forsikringsselskabet Gouda.

Kan jeg ombooke min rejse?

Vores kombinationsrejser med fly + hotel er generelt ikke mulige at af- eller ombooke. I visse tilfælde er det dog muligt at ombooke din rejse mod ekstra gebyr. Kontakt os på 3520 1909 eller fly-hotel@apollo.dk, så undersøger vi, om det er muligt at ombooke rejsen, og hvad det vil koste.

Bagage


Hvor meget bagage kan jeg medbringe?

Det afhænger af hvilken type billet, du har, hvor meget bagage du kan medbringe på flyrejsen. Læs mere om bagageregler.

Check-in


Hvor og hvornår kan jeg checke ind?

Vi anbefaler, at du checker ind online via AS’ hjemmeside, (dog tidligst 22 timer inden afrejse). Du kan også checke ind via en automat eller ved skranken i lufthavnen.

Vi anbefaler at du checker ind mindst to timer før afrejse ved rejser indenfor Europa og mindst tre timer før afrejser ved rejser udenfor Europa. Eventuelle ændringer i afgangstider oplyses normalt via mail eller sms. Det er derfor vigtigt, at du er tilgængelig på det mobiltelefonnummer samt den mailadresse, du har oplyst ved booking.

Flyver vi til tiden?

For at vide om dit fly afgår til tiden, anbefaler vi, at du altid tjekker aktuelle flytider i god tid direkte hos luftfartsselskabet eller på checkmytrip.com.

Det er den rejsendes eget ansvar at tjekke og tage del af eventuelle tidstabelsændringer, og Apollo tager ikke ansvar for eventuelle merudgifter, der kan tilkomme. Apollo følger altid det aktuelle flyselskabs regler ved tidstabelsændringer.

Forudbestil siddeplads


Hvordan vælger jeg siddeplads på flyet?

Du kan checke ind via internettet og vælge siddeplads fra 22 timer inden afrejse og frem til en time inden afrejse. For at booke siddeplads, skal du klikke på linket i Dine Rejsedokumenter-mailen, som du fik i forbindelse med bookingen.

Pas, visum og sundhed


Pas og visum?

Du er selv ansvarlig for at tage de nødvendige formaliteter for rejsen, såsom at være i besiddelse af gyldigt pas, visum, vaccinationer og forsikringer. For spørgsmål vedr. visum henviser vi til pågældende lands ambassade og konsulat. For generelle pasoplysninger, se politiets hjemmeside.

Hvilke vaccinationer er nødvendige for mig?

For at forebygge sygdom under og efter din ferie, er det dit eget ansvar i god tid før rejsens start at undersøge hvilke vaccinationer du evt. skal have. På vaccinationsklinikker kan du få hjælp, når det gælder vaccinationer samt råd vedr. forholdsregler du bør tage for at undgå at blive syg.

Rejsearrangøren har ikke ansvar for at informere dig om sygdomme og smitte som, permanent eller til og fra, kan komme fra rejsemålet. Ved graviditet gælder visse restriktioner for flyrejser. Hvis du er usikker, kan du kontakte Apollo eller flyselskabet.

Rejsemål


Er det sikkert at rejse til det land, jeg ønsker at besøge?

Apollo følger altid Udenrigsministeriets anbefalinger. Læs mere på Udenrigsministeriets hjemmeside.

Reklamationer


Hvordan reklamerer jeg over en rejse?

Omhandler din henvendelse sygdom, skade eller indbrud henviser vi til dit forsikringsselskab. Har du en reklamation vedr. din rejse, skal du udfylde denne formular.

Husk at dine henvendelser skal være os i hænde senest to måneder efter hjemkomst.